Упоредо с развојем когнитивних вештина деца развијају и односе с другима, слику о себи и ставове о свету око себе.
Предшколски узраст (до 6 година)
Социјални развој предшколског детета одвија се на углавном предвидљив начин. Социјална мрежа поступно се шири, од родитеља, преко осталих чланова породице и других одраслих особа до вршњака. Осим сопствене куће дете упознаје суседство и вртић. У том развојном периоду вршњаци играју значајну улогу у дететовом социјалном и когнитивном развоју. Игра с вршњацима омогућује детету односе с другом децом чији је стадујум развоја сличан његовом. Кроз игру дете учи да сарађује и разрешава сукобе јер, за разлику од одраслих особа, нико од деце нема посебан ауторитет на који се може позвати.
Главни социјални и лични задаци деце у предшколском узрасту су:
- учење о правилима и очекивањима
- учење о томе шта је добро, а шта лоше
- учење о полним улогама
- емоционални однос према породици и вршњацима